تاریخچه سالاد بسته بندی

تاریخچه مصرف سالاد بسته بندی

تاریخچه سالاد بسته بندی و قدمت مصرف انواع سالاد در ایران به سالیان بسیار دوری بر میگردد. تولید و پخش سالاد بسته بندی شده و آماده مصرف همواره در بین کشاورزان و عشایر مرسوم بوده است. زیرا آنها مجبور بودند جیره و ذخیره غذایی خود را که بیشتر شامل انواع سبزیجات و صیفی جات بوده است، بسته بندی و نگهداری کنند.

نقش ایرانیان در تاریخچه سالاد بسته بندی

ایرانیان نقش بسزایی در تاریخچه سالاد بسته بندی داشته اند. کد بانوگری زنان ایرانی در این باره زبانزد است. از آنجاییکه کشاورزی، دامداری و زندگی عشایری در بین قبایل ایران زیاد است، در نتیجه جهت همواره باید در فکر بسته بندی و حفظ مواد غذایی خود می بودند. همچنین جهت ایجاد تنوع در مزه غذا ها همواره بدنبال راهی برای بهبود طعم و مزه غذا بودند.

در بیش از دو هزار سال پیش، ایرانی‌ها بر روی سبزیجات روغن و سرکه می ریختند و آن را میل می کردند. از طریق جنگ‌های ایران و روم این رسم به اروپا رفته و در آنجا دچار تحولاتی شد. تاریخچه سالاد بسته بندی شده در آغاز قرن بیستم تغییرات بنیادینی پیدا کرد. همزمان با پیشرفت تکنولوزی در سایر علوم  و صنعتی شدن آنها و روند مصرف غذاهای آماده، سالاد نیز به همین ترتیب وارد صنعت غذایی گردید. هرچند در ابتدا این امر از آمریکا آغاز شد، لیکن امروزه در سراسر جهان، سالاد به صورت تجاری حتی در سوپرمارکت‌ها هم به فروش می رسد.

چرا تقاضا برای استفاده از سالاد بسته بندی رو به افزایش است

با افزایش تقاضا برای مصرف انواع سالاد و پی بردن به ارزش غذایی سالاد در میان عامه مردم امروزه حتی در برخی رستوران‌ها و هتل ها، جایی به نام سالاد کده (یا سالاد بار) دارند که در آن انواع سالاد برای خوردن عرضه می شود. ولی جهت رعایت موازین بهداشتی در امر تولید و سرو سالاد و نیز جهت پاسخگویی بهتر و سریعتر به نیاز روز افزون برای خرید و مصرف انواع سالاد آماده مصرف، استفاده از انواع سالاد های بسته بندی شده مرسوم شده است. به گونه ای که سرمایه گذاری وسیعی در زمینه تولید سالاد بسته بندی و تجهیز کارخانجات صنعتی، جهت برخورداری از خط تولید صنعتی و مدرن این محصول در سراسر دنیا شده است.

 

تاریخچه سالاد بسته بندی

 

امروزه با شناخت بهتر از سبزیجات و ترکیبات آنها و پیشرفت در علوم غذایی و نیز سهولت تبادل فرهنگ غذایی کشورها با یکدیگر، انواع سالاد ها را می توان در فروشگاهها و محل عرضه انواع سالاد دید. خوشبختانه انواع مختلفی از این سالادها نیز در خط تولید کارخانجات قرار گرفته است و می توان آنها را بصورت بسته بندی شده خریداری نمود. تولید و پخش انواع سالاد بصورت تکنفره و دیسی انجام می شود. توزیع این سالاد های آماده مصرف در هر کجای ایران و جهان تنها با یک سفارش براحتی انجام می پذیرد.

سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات