فواید سالاد فصل

فواید سالاد فصل و خواص درمانی کاهو

فواید سالاد فصل و خواص درمانی کاهو که از ارکان اصلی این سالاد است،بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل این سالاد خوشمزه بر سر هر سفره و کنار هر غذایی پیشنهاد هر سر آشپزی است. قبل از اینکه با فواید سالاد فصل و خواص درمانی آن آشنا شویم بهتر است از ارکان اصلی این سالاد مطلع شویم.

مواد اولیه جهت تهیه سالاد فصل یا سالاد کاهو

  • کاهو پیچ یا کاهوی سالادی
  • خیار بصورت حلقه شده
  • گوجه چری یا همان گوجه گیلاسی که البته می توان از برشهایی از گوجه فرنگی هم استفاده کرد
  • هویج رنده شده

ارکان اصلی سالاد فصل را همان چند مورد بالا تشکیل می دهند. اما می توان به فراخور سلایق و مزاج به آن ذرت بخار پز شده، زیتون و کلم برگ هم استفاده کرد. حتی بسیاری از کارخانجات تولید سالاد آماده مصرف و بسته بندی شده نیز سفارش افزایش یا کاهش برخی از مواد و ترکیبات آن را از سوی مشتری می پذیرند.

همانگونه که میدانید انواع مختلفی از کاهو وجود دارد. برخی از آنها در سالاد فصل هیچ جایگاهی ندارند و از آنها در انواع دیگری از سالاد و یا تهیه انواع غذا ها استفاده می شود.

انواع کاهو در ایران

کاهو برگ

رشد سریع و پرورش آسانی دارد. رنگ برگ های آن سبز تیره یا قرمز است. بدلیل لبه های چین خورده و زیبای آن منظره ای خاص و زیبا را در محل کشت خود ایجاد می کند.

 

فواید سالاد فصل

 

کاهو پیچ یا کاهو کله گرد

این کاهو کله گرد و کوتاهی داشته و برگهای نرمی دارد. رنگ برگ های آن کرمی یا سبز کم رنگی  است و طعم شیرین و بی نظیری دارد.

 

کاهو پیچ

 

کاهو چینی

در ایران این کاهو را با نام کاهو چینی می شناسیم. بسیار ترد و خوش طعم بوده و رنگ برگهای آن سبز روشن است. آب میان بافتی بسیاری دارد.

 

انواع کاهو

 

کاهوی معمولی

برگهای این کاهو کشیده و بلند هستند. بسیار ترد و شکننده بوده و طعم خوبی دارند.

 

انواع کاهو

 

خواص درمانی کاهو

فراوانی خواص درمانی کاهو بقدری است که دانستن آن باعث می شود هرگز از حضور آن در سبد غذایی خود غفلت نکنیم.

کاهو دارای طبیعت سرد و مرطوب است. آکنده از نمک های معدنی است. با خاصیت قلیایی که دارد تصفیه کننده خون است. ملین، آرام بخش و اشتها آور بوده، موجب کاهش تورم غده لنفاوی و درد معده می شود.

زخم های مجاری ادرار و مثانه را در مان کرده و باعث تقویت قوای جنسی می گردد. حاوی ویتامین C و سرشار از مواد معدنی نظیر آهن، منیزیم، پتاسیم، مس و کلسیم می باشد. سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز شده و نیز در ارتقا سوخت و ساز بدن تاثیر گذار است.

کلسیم موجود در آن سبب تقویت و استحکام استخوان و دندان می شود. آب کاهو خنک کننده و شادی بخش است. پتاسیم موجود در کاهو سبب کنترل فشار خون شده و با تنظیم تعادل مایعات بدن موجب سلامت قلب می شود. با بهبود گردش خون روند انتقال مواد مغذی و اکسیژن را به پوست، تقویت می کند.

 

فواید سالاد فصل بسته بندی شده

تمامی محصولات فرش از جمله سالاد، میوه و سبزیجات شرایط نگهداری یکسانی دارند. اما آنچه که سبب تمایز این دسته از محصولات می شود، علاوه بر مرغوبیت مواد اولیه و قیمت مناسب آنها، نحوه ارائه آن است. منظور همانا ظرف بسته بندی و طراحی منحصر به فرد آن و روش توزیع و پخش متناسب با چنین محصولی است . یعنی  حفظ زنجیره سرد از محل تولید تا رسیدن نزد مشتری. همچنین رعایت زمان بندی ارسال و توزیع مناسب در پخش انواع سالاد بسته بندی و سبزجات آماده مصرف می تواند علاوه بر ایجاد رضایت مشتریان سبب تبلیغ چهره به چهره نیز شود.

جدول ارزش غذایی کاهو

در جدول زیر به ارزش غذایی سالاد کاهو، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن می پردازیم

 

فواید سالاد فصل

 

 

 

سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات