خواص سالاد شیرازی

خواص سالاد شیرازی و فواید خوردن آن

خواص سالاد شیرازی علیرغم مواد اولیه کم و طرز تهیه آسان آن بسیار زیاد است. فواید این سالاد خوشمزه بقدری متنوع است که در هر رژیم غذایی جا دارد. از این سالا به منظور لاغری نیز استفاده می شود.

یکی از پر طرفدار ترین سالاد ها بین ایرانیان با توجه به سبک و در دسترس بودن مواد اولیه و ترکیبات آن سالاد شیرازی است. طرز تهیه و تولید این سالاد به نسبت راحت و سریع است. تنها نکته مهم آن ریز و یک دست خرد کردن اقلام اصلی سالاد است.

طرز تهیه سالاد شیرازی و مواد اولیه آن

خیار، گوجه فرنگی و پیاز از ارکان اصلی این سالاد محسوب می شود. خیار را هم می توان بصورت پوست کنده و با پوست در این سالاد استفاده نمود. پس از شستشو و گرفتن زواید خیار و گوجه آنها را ریز و یک دست خرد می کنیم. پیاز را نیز پوست کنده و بصورت نگینی خرد می کنیم.

مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و با چاشنی های مناسب، نمک، فلفل، سبزی خشک معطر، روغن زیتون، سرکه، آبغوره یا آبلیموی تازه آنرا مزه دار می کنیم. به این ترتیب به راحتی می توان از خواص سالاد شیرازی و طعم دلپذیر آن لذت برد.

 

خواص سالا شیرازی

خواص سالاد شیرازی، ترکیبات و طبایع آن

بطور کلی پیاز دارای طبع سرد و خشک است. سرکه و آبغوره نیز سرد و خشک هستند.خیار وگوجه فرنگی سرد و تر هستند. ترکیب این مواد در کنار یکدیگر به همراه چاشنی های معطر و روغن زیتون بسیار لذت بخش و مفید خواهد بود.

خیار

خیار در دفع اسید اوریک موثر بوده و می تواد برای افراد مبتلا به رماتیسم و یرقان مفید باشد. مدر است و در دفع مواد زاید بدن نقش مهمی ایفا می کند. آبرسان بسیار قوی است و برای پوست و مو فواید فراوانی دارد.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع ویتامین های A، B، C و K است. دانه های گوجه فرنگی سبب سهولت هضم غدا می شود و در پاکسازی روده موثر است. همچنین موجب تسهیل در هضم مواد نشاسته ای می گردد. گوجه فرنگی بعلت دارا بودن ویتامین های B1 و B2 آرام بخش درد های عصبی نیز هست.

پیاز

اگر پیاز را بطور مرتب مصرف کنیم سبب کاهش فشار خون، کلسترول و مانع سکته قلبی می شود. همچنین خطر سرطان روده بزرگ را کم می کند. در استحکام استخوان ها تاثیر گذار است. این سبزی در ضد عفونی مجاری گوارشی و تقویت قوای جنسی نقش موثری ایفا می کند. سبب تسریع گردش خون شده و برای تقویت پوست و جلوگیری از سفیدی مو نافع است.

آبلیمو، سرکه، آبغوره

هرسه این مواد برای لاغری موثر هستند. آبغوره و آلیمو برای کبد مفید بوده و ورم گلو را نیز کاهش می دهند. همچنین سبب رفع عطش می شوند.

سالاد شیرازی بسته بندی شده

این سالاد خوشمزه هم اکنون بصورت بسته بندی و آماده مصرف در خط تولید سالاد بسیاری از کارخانجات قرار گرفته است. سالاد شیرازی را در وزن های مختلف و بسته بندی های گوناگون می توان تهیه کرد. سس این سالاد یا بصورت ترکیب شده با سالاد و یا بصورت پک های تکنفره آبلیمو و روغن زیتون به همراه سالاد عرضه می گردد. عرضه انواع سالاد آماده مصرف و پخش سالاد بسته بندی بصورتتکنفره و دیسی از جمله خدماتی است که این مجموعه مفتخر به ارایه آن است.

 

سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات