قیمت تولید سالاد کاهو

قیمت تولید سالاد، پرسشی است که ذهن بسیاری از کسانی که مایل به ورود در حوزه تولید انواع سالاد آماده مصرف هستند یا افرادی که تصمیم به خرید انواع سالاد بسته بندی شده را دارند به خود مشغول نموده است. قیمت تمام شده سالاد بسته بندی چگونه تعیین می شود؟

 

قیمت تولید سالاد

 

لزوم تولید سالاد بسته بندی

تولید سالاد بسته بندی در اماکن مختلفی صورت می پذیرد. افراد با توجه به نیاز روزانه به انواع مختلف سالاد، اقدام به تولید آن می نمایند. یکی از اماکنی که بطور روزانه نیازمند تولید انواع سالاد می باشد رستوران ها و فست فود ها هستند. همچنین در برگزاری بسیاری از ضیافت های ناهار یا شام در تشریفات و مراسم گوناگون، استفاده از سالاد بالاخص سالاد فصل، نیاز قابل توجهی به تولید را سبب می شود.

امروزه استفاده از سالاد بار نه تنها چندان به صرفه نیست بلکه بهداشتی نیز محسوب نمی گردد. طرفداران سالاد های بسته بندی شده روز به روز افزایش می یابند. به همین دلیل عده ای دست بکار تولید سالاد شده اند. برخی با صرف هزینه های هنگفت و سرمایه مالی و علمی فراوان در کارخانجات اقدام به تولید سالاد نموده و محصول خود را از چندین فیلتر عبور می دهند. برخورداری از دستگاهها و تجهیرات تمام اتوماتیک در شستشو، ضد عفونی، آبگیری، خرد کردن و بسته بندی محصولات زیر نظر سرآشپز ها بین المللی و نیز کارشناسان فنی کنترل کیفی و بهداشتی محصولات، انواع سالاد بسته بندی شده در این روش را واجد شرایط دریافت نشان استاندارد و سیب سلامت می نماید.

 

قیمت تولید سالاد

انواع تولید سالاد بسته بندی

بسته بندی و تولید انواع مختلف سالاد به روش های گوناگونی صورت می پذیرد. تولید سالاد را می توان بصورت دستی با ریسک بالای آلودگی انجام داده و در ظروف یکبار مصرف بسته بندی نمود. این روش بسته بندی، درصد احتمال آلودگی سالاد را چندین برابر می کند. زیرا احتمال باز شده ظرف و ورود میکروب و آلودگی در آن بسیار زیاد است.

روش دیگر استفاده از روش کاملا مکانیزه و استفاده از دستگاههای تمام اتوماتیک است که درصد آلودگی در آن بشدت کاهش می یابد. لابراتورهای مجهز در کارخانه و کارشناسان کنترل کیفی از ابتدای ورود مواد اولیه  تا پایان بسته بندی موظف به انجام آزمایش و بررسی های لازم بر روی کیفیت مواد، عدم آلودگی انگلی و میکروبی سبزیجات و نیز کیفیت بسته بندی هستند. در این روش ماندگاری و ارزش غذایی سالاد، با تزریق اتمسفر اصلاح شده (MAP) حین وکیوم نمودن ظروف افزایش می یابد. حجم تولید روزانه و تنوع تولید انواع مختلفی از سالاد در این روش بیشتر شده و محصولات با نشان استاندارد عرضه می گردند.

روش دیگری نیز وجود دارد که بیشتر در کارگاههای کوچک قابل استفاده است. در این روش تولید سالاد، نیمه مکانیزه می باشد. این روش بیشتر مورد استفاده افرادی است که یا سرمایه اولیه آنها برای تولید سالاد پایین است و یا فضای کافی برای بهرمندی از خط تولید سالاد تمام اتوماتیک را ندارند. اغلب در این روش با استفاده از یک وان شستشو عملیات شستشوی اولیه و ثانویه و حتی ضد عفونی را تکمیل کرده و با استفاده از یک دستگاه بسته بندی با امکانات محدود محصول خود را روانه بازار هدف می نمایند. حجم تولید روزانه این قبیل کارگاهها پایین است و بهمین دلیل اغلب بازار هدف محدودی دارند.

 

قیمت تولید سالاد

 

فاکتورهای تعیین کننده قیمت تولید سالاد

با توجه به مطالب ارائه شده فوق می توان نتیجه گرفت، قیمت سالاد کاهو و سایر انواع سالاد بسته بندی، بستگی به مکان و نحوه  تولید آن دارد. البته باید توجه داشت که لزوما قیمت فروش سالادهای تولید شده در کارخانجات بیشتر از انواع دیگر تولیدات است. زیرا با توجه به حجم بالای تولید، هزینه استهلاک دستگاهها، آب و برق مصرفی و غیره سرشکن شده و قیمت انواع سالاد بسته بندی، با توجه به کیفیت برتر آن بسیار مناسب تر روانه بازار می شود. از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت تولید سالاد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قیمت خرید انواع ظروف و قالب های بسته بندی
  • قیمت مواد اولیه و سبزیجات که معمولا به روز محاسبه می شود
  • وزن سالاد
  • ترکیبات سالاد در انواع مختلف سالاد های بسته بندی شده
  • نیاز سالاد به استفاده یا تولید سس مخصوص
  • حجم تولید سالاد
  • میزان تقاضا
  • میزان فروش
سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات