بازار خرید سالاد

مضرات و فواید خوردن سالاد شیرازی

مضرات و فواید سالاد شیرازی چیست؟ بهترین و مجلسی ترین سالاد شیرازی چگونه تهیه می شود؟ مناسب ترین زمان مصرف این سالاد در رژیم های غذایی گوناگون کدام است؟

 

مضرات و فواید سالاد شیرازی

آموزش درست کردن سالاد شیرازی و نحوه سرو آن

مواد اولیه سالاد شیرازی که یکی از محبوبترین و اصیل ترین سالادهای بشمار می آید متشکل از:

  • خیار سالادی
  • گوجه فرنگی قرمز تازه بدون لکه
  • پیاز

مواد اولیه سالاد شیرازی بسیار ساده و سهل الوصول است. لیکن توجه به تازگی و تردی این مواد در کنار شستشوی صحیح و ضدعفونی آن بسیار قابل ملاحظه می باشد. پس از انتخاب مواد اولیه مرغوب و شستشوی صحیح آن بهتر است با استفاده از کاتر یا چاقوی تیز اقدام به ریز خرد کردن مواد نمود. به گونه ای که مواد همگی در یک اندازه و به یک شکل برش داده شوند.

هر چقدر مواد اولیه ریزتر و یکدست تر خرد شوند، سالاد تولید شده زیباتر و مرینیت کردن آن در سس مخصوص آسانتر خواهد بود. این سالاد را می توان با قرار دادن چند پر نعنای تازه و یا برشی از لیمو تزیین نموده و بعنوان پیش غذا در کنار غذاهای دمی ایرانی از آن لذت برد.

 

مضرات و فواید سالاد شیرازی

بهترین و قابل اعتماد ترین روش سرو سالاد شیرازی

استفاده از این سالاد بصورت بسته بندی و آماده مصرف نیز یکی دیگر از روش های سرو سالاد شیرازی است. سالاد شیرازی در خط تولیدسالاد بسیاری از کارخانجات معتبر قرار دارد. توجه به اعتبار کارخانه تولیدی و نیز مدت زمان مصرف، تاریخ تولید و مناسبترین دما، جهت نگهداری انواع سالاد بسته بندی شده که معمولا بر روی بسته درج شده است.براحتی می توان نسبت به سفارش انواع سالاد بسته بندی شده اقدام نمود. ویژگی استفاده از چنین سالاد هایی سهولت سرو، اطمینان از تازگی و مرغوبیت مواد اولیه، رعایت بهداشت، قیمت مناسب، زیبایی ظروف می باشد که استفاده از روش صحیح بسته بندی تا حدودی از بروز مشکلات ناشی از تنفس سبزیجات و تغییر مزه و ساختار آن جلوگیری می کند.

 

انواع سس

سس سالاد شیرازی و نقش این سالاد در تغذیه

سس این سالاد بسته به ذائقه افراد می تواند متشکل از آبلیموی تازه یا آبغوره بهمراه روغن زیتون، نمک، فلفل و سبزیجات معطری مانند نعنا، پونه و آویشن باشد. فاصله زمانی تولید سالاد و قرار دادن آن در سس تا هنگام مصرف باید به گونه ای تنظیم شود که مواد اولیه سالاد شیرازی در آن تنها فرصت مزه دار شدن پیدا کنند.

افزایش زمان در این مرحله می تواند سبب تغییر شکل، بافت و مزه مواد شود. آب میان بافتی گوجه، خیار و پیاز در اثر قرار گرفتن در محیط اسیدی حاصل از آبلیمو یا آبغوره و نمک بتدریج وارد سس سالاد شده و مزه سس و غلظت آن را تغییر می دهد همچنین به مرور مواد تردی و بافت خود را از دست داده و رو به زوال می گذارند. از این رو بهتر است تنها چند ساعت قبل از سرو اقدام به آماده سازی سفارش سالاد شیرازی نمود.

سالاد شیرازی یکی از کم کالری ترین سالادهاست که حاوی فیبر فراوانی است. از خواص سالاد شیرازی و فواید آن بسیار در انواع رژیم های غذایی یاد شده است زیرا دارای انواع ویتامین های گروه B، C، A و k و املاح معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم و سلنیوم می باشد. استفاده از سس و چاشنی های کم چرب در کنار این سالاد می تواند در تناسب اندام نیز نقش ایفا نماید.

 

مضرات و فواید سالاد شیرازی

برای چه افرادی مصرف سالاد شیرازی مضر است؟

به گزارش زیست آنلاین، یافته‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد، نداشتن آگاهی در مورد چگونگی سرو کردن دسرها و سالادها در کنار غذا باعث بروز مشکلات گوارشی زیادی می‌شود. سالاد شیرازی یکی از محبوب‌ترین سالادهای ایرانی است که متشکل از خیار و گوجه فرنگی و پیاز به همراه چاشنی‌ هایی است که در بالا بدان اشاره شد. این سالاد در کنار تمام خواص تغذیه‌ای که دارد، می‌تواند برای افرادی که نمی‌توانند غذاها را به سادگی هضم کنند و نفخ یکی از مشکلات گوارشی آن‌‌ها است، دردسرساز شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند سالاد شیرازی که از سبزیجات متعدد تشکیل شده است، می‌‌تواند روده‌ها را با مشکلات زیادی روبرو کند و بهتر است آن را به تنهایی مصرف کرد و خوردن آن همراه با غذا و یا سایر سالاد و دسرها می‌تواند باعث ایجاد اختلال در هضم شود. این مشکل بخصوص در کنار غذاهای سنگینی مانند برنج و غذاهای نشاسته‌ای بیشتر بروز می کند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند که سالاد شیرازی را نباید با چاشنی‌های خیلی ترش مصرف کرد و چاشنی‌هایی با طعم معتدل بهترین انتخاب هنگام مصرف سالاد شیرازی است.

سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات