نحوه سرو کردن سالاد شیرازی

سرو کردن سالاد شیرازی مانند هر سالاد دیگری نیازمند مهارت است اما چگونه سالاد شیرازی را مجلسی تر سرو نماییم؟ چه ظرفی مناسب سرو سالاد شیرازی است؟ با چه غذاهایی می توان سالاد شیرازی را سرو نمود؟

 

سرو کردن سالاد شیرازی

تاریخچه مختصری از سالاد شیرازی

بدون شک اگر درباره مضرات و فواید سالاد شیرازی به تفصیل ندانیم، درباره میزان آبرسانی خیار و گوجه، خاصیت ضدعفونی کنندگی پیاز، کم کالری بودن این سالاد و ایجاد حس تازگی در بدن اشراف داریم. توجه به همین مسئله و در دسترس بودن اقلام اصلی این سالاد سبب شده تا از دیرباز یعنی هنگامیکه هنوز یخچال جایی در زندگی افراد نداشت و برای مراقبت از محصولات غذایی مجبور به نمک اندود کردن مواد بودیم، این سالاد در کنار سایر چاشنی ها که به مرور به آن افزود شد جای خود را در سفره های ایرانی پپدا کند.

 

سرو کردن سالاد شیرازی

بهترین زمان خوردن سالاد شیرازی

بسیاری از غذاهای اصیل ایرانی منجمله انواع کباب، غذاهای دمی، لوبیا پلو، رشته پلو و بسیار دیگر از این نوع در کنار سالاد شیرازی تکمیل می شوند. اما باید توجه کرد که بهترین زمان مصرف هرگونه سالادی قبل از غذا می باشد زیرا بسیاری از سبزیجات در بدن در ترکیب با سایر مواد غذایی موجود در معده واکنش نشان داده و می توانند ایجاد نفخ و سایر مشکلات گوارشی نمایند. از این رو بهتر است که از انواع سالاد ها بعنوان پیش غذا استفاده نمود. اما سس سالاد شیرازی را می توان به همراه غذا استفاده کرد.

باید توجه داشت که اقلام اصلی سالاد شیرازی که شامل خیار، گوجه و پیاز هستند برای مدت طولانی درون سس قرار نگیرند. بعبارت بهتر پس از دریافت سفارش سالاد شیرازی بهتر است اقدام به تولید آن نمود تا در کمترین زمان به مصرف برسد. زیرا ماندگاری بیش از حد مواد درون سس باعث تغییر رنگ، شکل و مزه سالاد شده و ترکیبات اصلی سالاد بافت و تردی خود را از دست داده و خواص سالاد از بین می رود.

 

سرو کردن سالاد شیرازی

بهترین روش سرو کردن سالاد شیرازی

پس از اینکه مواد اولیه سالاد را با دقت و توجه به تازگی آنها انتخاب نموده و آن را کاملا یکدست و ریز خرد کردیم، نوبت به مهمترین بخش آن یعنی انتخاب ظرف مناسب و سرو آن می رسد. این سالاد بدلیل اینکه دارای سس رقیقی است بهتر است در ظروفی با عمق مناسب سرو شود. قرار گرفتن مواد در سس و آغشته شدن ترکیبات با آن که شامل: آبلیمو یا آیغوره تازه، روغن زیتون، سبزیجات خشک معطر، نمک و فلفل است، از نکاتی مهمی است که می بایست قبل یا هنگام سرو بدان توجه داشت.

گاهی برای ایجاد زیبایی، سه ماده اصلی این سالاد را جداگانه خرد کرده و در ردیفهای جداگانه از هم در یک ظرف سرو می کنند. در هر صورت تنوع سه رنگ زیبای ترکیبات این سالاد به هر شکل که باشد در ایجاد میل بصری موثر خواهد بود. اما همانگونه که بیان شد نقش مکمل را در سرو و ایجاد تحریک اشتها ظرف سالاد ایفا نماید. بهتر است ظرف این سالاد سفید یا بدون رنگ و شفاف باشد تا زیبایی رنگهای طبیعی مخلوط ترکیبات آن بخوبی نمایان شود.

یکی از روشهای سرو سالاد که امروزه نه تنها در رستورانها بلکه در میهمانیها و ضیافتهای رسمی و خصوصی نیز بسیار مورد استقبال واقع گردیده است، استفاده از انواع سالاد آماده مصرف و بسته بندی شده است که می توان با ارائه سفارش سالاد شیرازی و سایر انواع سالاد، از تنوع، قیمت، تازگی و اطمینان از سلامت و بهداشت آن بهرمند شد. تولید و پخش انواع سالاد بسته بندی در این کارخانه تنها با ارائه سفارش متقاضیان محترم از هر نقطه از ایران به کارشناسان فروش این مجموعه و شماره مندرج بر روی این سایت انجام می شود.

سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات