ارزش غذایی سالاد

ارزش غذایی سالاد و نکات مهم آن

ارزش غذایی سالاد بر کسی پوشیده نیست. از این رو افراد زیادی به خرید و فروش و تولید انواع سالاد اشتغال دارند. مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد، مصرف انواع سالاد و به طور کلی سبزیجات نقش بسزایی در ایجاد شادابی و سلامت دارند. همچنین باعث تقویت نورون‌های اعصاب می‌شوند.

 

ارزش غذایی سالاد

چاشنی ها و مکمل های سالاد

ادویه‌هایی مانند خردل، فلفل، زیتون، پودر سیر و آبغوره از چاشنی‌هایی هستند که باعث تقویت اعصاب می‌شوند. همچنین گردش خون را در بدن افزایش می‌دهند. اضافه کردن آن‌ها به سالاد  می‌تواند در سلامتی تمام افراد به ویژه زنان موثر باشد.
بررسی‌ها نشان می‌دهند افراد عادت دارند همراه سالاد سس هایی مملو از چربی مصرف کنند. غوطه ور کردن سالاد در این سس ها، ارزش غذایی انواع سالاد را به شدت کاهش خواهد داد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند سالاد را  با چاشنی‌های مفید و حتی آبغوره‌ و سرکه طعم‌دار شود.
باید دانست افرادی که قصد لاغری دارند و بدنبال کسب آرامش اعصاب هستند، سبزیجات و مصرف آن‌ ها در شب به عنوان شام می‌تواند در به گردش انداختن خون در بدن نقش زیادی داشته باشند. این در حالی است که گردش خون در بدن در ایجاد روانی آرام نقش اساسی دارد.

 

ارزش غذایی سالاد

تعیین ارزش غذایی انواع سالاد و میزان کالری آنها

سبزیجات حاوی املاح معدنی، انواع ویتامین، بویژه ویتامین C و فیبر فراوان هستند. از آنجایی که بسیاری از ویتامینها بر اثر حرارت بالا ناشی از پخت از بین می روند، پس خام مصرف کردن آنها در سالاد، مزیت مهمی است. همین امر حس طراوت و تازگی را در بدن ایجاد می کند. نیز باعث افزایش ارزش غذایی سالاد می شود.

سالادها  کم کالری و دارای فیبر بالایی هستند. فیبر موجود در سبزیجات سبب ایجاد احساس سیری می شود. همچنین وجود فیبر در انواع سبزیجات موجود در سالاد از بروز سرطان نیز جلوگیری می کند.

در واقع هرچه قبل از غذا سالاد بیشتری مصرف کنید به همان میزان بیشتر احساس سیری کرده و کالری کمتری دریافت خواهید کرد. بعنوان مثال با خوردن سه ظرف سالاد بعنوان پیش غذا، ۱۲% کمتر کالری دریافت می کنید.

سبزیجات سبز در سالاد حاوی مقادیر بالایی از اسید فولیک (B 9)  هستند. این ماده نقش مهمی در رشد مجدد سلول ها دارد که برای مادر و جنین بسیار حیاتی است.

 

ارزش غذایی سالاد

طرز تهیه سالاد چربی سوز و لاغر کننده

تهیه این سالاد براحتی در منزل امکان پذیر است. خوردن این سالاد به افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند و نیز جهت کاهش وزن،کاهش قند و چربی، بهبود کبد چرب، پاکسازی کلیه و روده توصیه می شود.

تمام مواد زیر را باهم مخلوط نمایید. بعنوان یک وعده غذایی یا میان وعده مصرف شود. در صورت دلخواه می توان به آن مویز هم اضافه کرد. همچنین کسانی که دچار یبوست هستند، می توانند مقداری روغن زیتون نیز به آن بیافزایند.

مواد لازم

  1. هویج پوست گرفته و نرم رنده شده، یک عدد متوسط
  2. کرفس خرد شده، نصف ساقه
  3. پیاز شیرین خرد شده، یک عدد متوسط
  4. جعفری، شوید، گشنیز، مرزه (برگ وساقه های نازک)، هر کدام یک پیمانه کوچک
  5. پودر گل محمدی، یک قاشق مرباخوری
  6. سیاه دانه نیم کوب، یک قاشق چایخوری
  7. پودر آویشن، یک قاشق مربا خوری
  8. پودر لیمو عمانی کامل با پوست و دانه، یک قاشق غذا خوری
  9. زرشک، یک قاشق غداخوری

ارزش غدایی سالاد

 

 

سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات