طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار اصل ایتالیایی

آموزش طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل را می توانید با جزئیات آن اینجا ببینید. طرز تهیه سس سالاد سزار اصل نیز که مکمل این سالاد خوشمزه می باشد، همراه با دستور العمل های مخصوص سالاد سزار ایتالیایی توضیح داده شده است. با عرضه بهترین سالاد سزار می توان به تجربه شگفت انگیزی در زمینه تولید، خرید و فروش و میزبانی رسید. زیرا ارزش غذایی سالاد سزار بسیار بالاست و برای هر گروه سنی و با هر رژیم غذایی مناسب است.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار

  • کاهو سالادی یا کاهو پیچ تازه نصف یک بوته
  • نان تست
  • فیله مرغ گریل شده
  • پنیر پارمزان
  • سیر له شده
  • روغن زیتون

طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل

ابتدا فیله های مرغ را گریل کرده و کنار بگذارید. سپس نان تست را دور گیری نموده و قستهای برشته دور آن را جدا می کنیم. این کار باعث می شود سس سالاد با بخش نرم و اسفنجی نان تست بهتر آمیخته شود. سپس قسمت سفید نان را به قطعات کوچک یک سانتی تقسیم می کنیم.  قطعات نان تست را درون سینی فر یا ماهی تابه ای که با روغن زیتون و سیر له شده آغشته شده است قرار می دهیم تا کمی تفت داده شود. اکنون برگهای تازه و سالم کاهو را که از قبل خوب شسته و خشک کرده بودیم، به تکه های یکنواختی تقسیم و خرد می کنیم. سپس تمامی مواد را با هم مخلوط مرده و پنیر پارمزان را بر روی آنها رنده می کنیم.

باید توجه داشت بر اساس مناطق جغرافیایی و جهت غنی تر شدن سالاد گاهی اقلام دیگری نیز به این سالاد اضافه می شود. بعنوان مثال در شهرهای ساحلی از ماهی دودی، ماهی کولی و یا میگو بجای مرغ استفاده می شود. در کشورهای غربی نیز از بیکن استفاده می کنند. البته دستور اصلی تهیه سالاد سزار ایتالیایی همان است که در ابتدا گفته شد.

 

طرز تهیه سالاد سزار

مواد لازم جهت تهیه سس مخصوص سالاد سزار

  • روغن زیتون بکر
  • نمک و فلفل سیاه
  • سرکه سفید یا سرکه سیب
  • تخم مرغ
  • پنیر پارمزان رنده شده
  • آب لیموی تازه
  • سس ورستر شایر

طرز تهیه سس مخصوص سالاد سزار اصل

سس سالاد سزار از آن دست سس هایی است که هر کسی بر اساس ذائقه خود می تواند آنرا پر چاشنی تر و یا سبک تر درست کند. اما دو روش از متداولترین و صحیح ترین دستور العمل های تهیه سس سالاد سزار اصل به شرح زیر است :

روش اول تهیه سس سالاد سزار

  1. ابتدا تخم مرغ را حدود یک الی دودقیقه آب پز می کنیم. می توان از روش بن ماری هم استفاده نمود. باید توجه داشت که تخم مرغ اصلا نبندد و عسلی خیلی رقیقی شود.
  2. آب لیموی تازه و تخم مرغ را بهمراه سرکه سفید و سس ورستر شایر و نمک و فلفل سیاه را درون مخلوط کن یا غذا ساز می ریزیم و بمدت چهار تا پنج دقیقه آنها را مخلوط می کنیم.
  3. روغن زیتون را به آرامی به مواد فوق افزوده و هم می زنیم.
  4. ترکیب این مواد باید به رنگ سفید باشد و حالت سس مایونز را بخود بگیرد.

روش دوم تهیه سس سالاد سزار

سس مایونز و سس خردل را با کمی سیر له شده و مقداری سرکه مخلوط می نماییم و در انتها به آن مقداری پنیر پارمزان رنده شده اضافه می کنیم. سپس به همراه نمک و فلفل سیاه آنرا در ظرف مخصوص سس ریخته و سرو می کنیم.

سالاد سزار ایتالیایی

تاریخچه سالاد سزار

پیشینه تاریخی این سالاد به سال ۱۹۲۴، به صاحب رستورانی بنان سزار کاردینی (Caesar Cardini) می رسد.  سزار کاردینی مهاجری از ایتالیا بوده است که با رویکرد فرهنگی غذایی کشورش در مکزیک و ایالات متحده به فعالیت در زمینه رستوران داری و صنعت غذایی پرداخت.

این فرد اولین بار سالاد سزار را بر اساس باقیمانده آنچه که در تخته آشپزی خود داشت، درست کرد. در واقع او با کمی خلاقیت توانست با موادی که در دسترس داشت اقدام نوآورانه ای در زمینه تولید سالاد نماید. اولین مستندات و مدارک درباره سالاد سزار، به مقاله ای که در سال ۱۹۴۶، توسط مقاله نویسی بنام دوروتی کیلگلن (Dorothy Kilgallen) انتشار یافت بر میگردد. در این مقاله به روشنی اشاره شده است که یکی از نقاط عطف صنعت غذا، در همین سالاد سزار است که توسط خانه استیک گیلمور(Gilmmour steak) به اهالی نیویورک معرفی شد. امروزه تولید و فروش سالاد سزار بسته بندی بسیار رایج است، بطوریکه در هر رستوران و فروشگاهی می توان انواع مختلفی از سالاد سزار را در بسته بندی های متنوعی دید.

 

سفارش

شما می توانید برای کترینگ، مراسم، تالار، رستوران خود نیز از محصولات آماده و بسته بندی با وزن های مختلف ما استفاده کنید. برای مشاوره رایگان و دریافت قیمت سفارشات خود تماس بگیرید.

محصولات